مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض مبارزه با فساد در تأمین‌اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم جدی است اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک دلایلی که موجب تلخی دهان می‌شود + راهکار‌هایی برای رفع آن با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید
سرخط خبرها

خطر بیماری کووید-۱۹ تا مدت‌ها افراد را تحت تاثیرقرار می‌دهد

  • کد خبر: ۹۱۰۴۹
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
خطر بیماری کووید-۱۹ تا مدت‌ها افراد را تحت تاثیرقرار می‌دهد
پژوهش‌های تازه نشان می‌هد کرونا می‌تواند تا مدت‌های زیادی برای افراد بهبودیافته خطرناک باشد و این خطر تنها در زمان ابتلا به آن نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، در طول دو سالی که جهان با همه‌گیری کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کرد دانشمندان پژوهش‌ها و مطالعات مختلفی روی عملکرد ویروس انجام دادند که بخشی از آن‌ها به کمک مهار کرونا آمده و بخشی از آن‌ها صرفا فرضیه‌هایی درباره زوایای مختلف ویروس و عملکرد آن حتی بعد از بهبودی است. 

مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی که از ابتلای شدید به کووید-۱۹ نجات پیدا کرده اند، معمولا هزینه سنگینی بابت آن می‌پردازند. طبق این پژوهش، احتمال اینکه نجات یافتگان کرونا پس از ۱۲ ماه جان خود را از دست بدهند، بیش از دو برابر کسانی است که تست کرونای آن‌ها منفی شده است. افزون بر این، مشخص شد که این احتمال برای افراد کمتر از ۶۵ سال حتی بیشتر است.

محققان می‌گویند که همچنان باید مطالعات بیشتری در این باره انجام شود تا نتیجه قطعی اعلام شود. با این حال، این مطالعات تاکنون نشان داده اند که علائم این بیماری حتی بعد از پاک سازی کامل بدن در افراد دیده می‌شود و کسانی که بستری شده بودند، بیشتر به چنین سرنوشتی دچار شدند.

محققان دانشگاه فلوریدا در تابستان امسال مقاله‌ای منتشر کردند که نشان می‌داد، افرادی که بستری شده بودند و نجات یافتند، احتمال اینکه با گذشت شش ماه از بهبودی دوباره بستری شوند، زیاد است. حتی مشخص شد این احتمال در افرادی که شدت ابتلای بیشتری داشتند نیز بیشتر است.

در این مرکز بهداشت چیزی حدود ۱۴ هزار بیمار تحت نظارت قرار گرفتند که ۱۷۸ نفر بیماری شدیدی داشتند، در ۲۴۶ نفر این بیماری خفیف بود و تست کرونای باقی افراد منفی شد و به دلایل دیگری بیمار شده بودند. در این مطالعه عوامل دیگری مثل سن و جنسیت نیز در نظر گرفته شد.

نتیجه این تحقیق نشان داد احتمال اینکه افراد نجات یافته از ابتلای شدید به کرونا بعد از ۱۲ ماه جان خود را از دست بدهند، ۲.۵ برابر افرادی بود که تست کرونای آن‌ها منفی شده بود. بیش از ۵۲ درصد افرادی که شدیدا به این بیماری مبتلا شده بودند، در یک سال جان خود را از دست دادند. با این حال، هیچ خطری برای افرادی که شدت ابتلای آن‌ها خفیف و یا معمولی بود، گزارش نشده است.

این نتایج نشان می‌دهد خطر بیماری کووید-۱۹ تنها در زمان ابتلا به آن نیست و می‌تواند بعد از آن هم افراد را تحت تأثیر قرار دهد.

حدود ۲۰ درصد این مرگ ومیر‌های پس از ابتلا، به مشکلاتی در سیستم تنفسی یا سیستم قلبی-عروقی آن ها، جایی که ویروس کرونا به آن‌ها آسیب می‌زند، مربوط می‌شد. با این حال، تمام علایم ابتلای شدید به کووید-۱۹ به دلیل واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به ویروس بود.

با اینکه این مرگ و میر‌ها مستقیما به کووید-۱۹ مرتبط نیستند، این داده‌ها نشان می‌دهد که مشکلات بیولوژیکی و استرس فیزیولوژیکی از این بیماری تأثیر بسزایی در این نتایج داشتند. افزون بر این، احتمال ایجاد بیماری شدید در افراد بالای ۶۵ سال بیشتر است، اما در این مطالعه و با شرایط ذکر شده، میزان مرگ ومیر در افراد زیر ۶۵ سال بسیار بیشتر بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->